Wednesday, December 4, 2013

TankeSUS - Bad dreams and good nightmares / Guro von Germeten

Varighet: 45 min
Målgruppe: Fra 15 år

Neste forestilling var en konsert med Guro Von Germeten. Her skulle vi høre på trekkspill i 45 minutter, og vi fra SUS må ærlig si vi var litt skeptiske. Vi kom inn i en sal fylt med lamper, et skrivebord og noen bilder. Det var god stemning allerede fra første skritt inn. Jeg kjente jeg faktisk begynte å glede meg litt.

Vi setter oss godt til rette bakerst i salen, og første del av konserten starter med en video av fremmede folk på gaten. De blir spurt om hva de drømmer om. Det er både morsomt og interessant å se på. Jeg føler at en slik start får med seg publikum og jeg syntes det var veldig kreativt. Deretter får vi høre en koselig sang spilt av Guro Von Germeten på trekkspill. Med seg har hun Erlend Barrat-Due på klarinett, og Lars Tormod Jenset på bass. Å høre på trekkspill, klarinett og bass syntes vi var en veldig fin kombinasjon. Sammen låt det veldig kult. Vi blir deretter kjent med Guro sin barndom og hennes morsomme minner. Det var veldig morsomt og koselig å høre på. Selv syntes jeg det var utrolig kreativt å blande inn hennes eget liv under en konsert. Jeg tror hun fikk med seg publikum, for det var mye latter i salen. Vi fikk høre mange fine låter og det var rett og slett koselig å være der. Vi tror hovedhandlingen i konserten var det å drømme. Guro fortalte oss at hun faktisk hadde flere drømmer enn minner.Guro var en herlig person med mye energi og humør. Hun oppførte seg 100 % som seg selv. Med sine flinke musikanter på hver sin side skapte de sammen en flott konsert.  




Vi i SUS har blandede tanker om konserten. Selv mener jeg at det var en interessant konsert med fin musikk og bra underholdning. Det jeg vil gi den et stort pluss for er kreativiteten ved å trekke inn hendelser fra livet hennes. Det gjorde meg mye mer interessert helt fra starten av. Noen av oss i SUS var ikke like fornøyde, fordi de mente musikken var for ensidig. Diskusjoner om målgruppen fører til litt uenigheter. Noen av oss mener at 15+ er en fin aldersgruppe, men andre mener det ble litt kjedelig for 15 åringer. Jeg vil selv si at målgruppen kommer veldig an på smak og behag. Jeg kunne gjerne sett konserten igjen, fordi jeg koste meg veldig under oppholdet. Vi syntes konserten var bra gjennomført og at det var en koselig opplevelse.
Fordi vi i SUS har blandede tanker og meninger måtte vi bli enige om en bedømming. Vi velger derfor å gi konserten nesten toppskår.

Foto, show box skrevet av Martine Sofie Næss





No comments:

Post a Comment