Wednesday, November 28, 2012

Ferskingen: Dag 1.



Nå skal ferskingen (Henning) fortelle om sine inntrykk fra første dag av Showbox. Denne dagboken vil være en daglig oppdatering hvor jeg som fersking vil fortelle om mine inntrykk, her er inntrykkene fra dag 1, tirsdag; 

Første dag av Showbox var en dag med mange høydepunkter for en fersking som meg. Det var en rekke inntrykk som skulle fordøyes, noen av var lettere å fordøye enn andre. 

Jeg vil begynne å snakke om dagens desidert høyeste høydepunkt, Uten Genser. Dette var en skikkelig ”yes” forestilling. Dette var en av grunnene til at jeg ble med på Showbox. Her fikk jeg se akkurat det jeg ville, det var morsomt, det var kontroversielt. Skikkelig bra rett og slett.

En av de andre høydepunktene var Juryen, ikke like morsom som Uten Genser, men denne var også skikkelig bra. Jeg ble mest imponert over danserne, fy søren så myke de var. Jeg ble imponert.  Barna var også supersøte. Barna i bakgrunn med små hoder og store ansikter, skikkelig sukkersøte var de.

Også var det den første forestillingen vi så, Peer på en pall. På forhånd hadde jeg snakket med Seda (som du kan lese om her) derfor hadde jeg skyhøye forventninger, selv om det var tidlig på morgenen var jeg sykt gira og klar. Jeg som ikke kan forskjell på en produsent og regissør skulle på National Theatret. Ganske kult. Forestillingen var fin den, men ikke helt min type, det skjedde for mye. For mye å følge med på. Det var også litt små kjipt at jeg fikk krampe i leggen midt under forestillingen, fordi det var altfor lite beinplass, omtrent like mye som på et Ryanair fly. Det må dere fikse National Theatret.

Dag 1 var en finfin dag. Heldigvis var det ingen forestillinger av den typen jeg har hatt mareritt om - de som man ikke skjønner noen ting av og bare venter på skal bli ferdig. For meg som fersking passet det helt perfekt med en litt mild start. Dette lover bra og  jeg gleder meg til de neste dagene.  

No comments:

Post a Comment